saeideh_baghery@yahoo.com 986133920780-82+ امروز : ۰۹۹: پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت : ۲۱:۲۹:۲۶

آیا دندان شما آسیب دیده است؟

ارسال شده در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ بدون نظر

بهترین کلینیک دندانپزشکی در اهواز کلینیک پاستور

شکستن و ترک خوردن دندان آسانتر از چیزی است که فکر می­کنید. این آسیب می­تواند ناشی از جویدن اجسام سخت، موادغذایی مانند یخ، آجیل یا آبنبات باشد. حوادث هم می­توانند باعث آسیب به دندان شوند، بخصوص آنهایی کگه ضربه به دهانشان وارد می­شود. ساییدگی دندان یا دندان قروچه، یا جویدن اجسام ناهموار ممکن است منجر به آسیب دندان شود. ساختار دندان به مرور زمان با موارد مانند پرکردن یا ترمیم کردن بزرگ می­شود. در نهایت شما می­توانید با قرار دادن مینای دندان در معرض سرمای یا گرمای شدید، مانند خوردن مواد غذایی داغ یا نوشیدن آب یخ، باعث آسیب به مینای دندان شوید.

نتیجه هر یک از این حوادث اغلب دردناک است و می­تواند به بیماری دهان و دندان منجر شود. برای بیمارانی که ممکن است دندان ترک خورده داتشه باشند، انجمن دندانپزشکی آمریکا برخی از مشاوره ارزشمند در مورد چگونه بگویید اگر شما یکی، به همین دلیل آن را دردناک و چگونه آن را درمان می کند قرار داده است.

ابتدا، اگر دندان شما ترک خورده است از کجا می­دانید؟ دنبال این نشانه­ها باشید:

• شما باید در یک لحظه درد شدید داشته باشید و سپس به سرعت ناپدید شود.
  • شما باید درد داشته باشید و سپس محو شود و در طول زمان ماندگار نباشد.
  • شما باید در حین خوردن و آشامیدن درد داشته باشید.
  • ممکن است در همه حالات درد نداشته باشید.

شکستگی­ها اغلب با چشم دیده نمی­شوند و بجز با اشعه ایکس مشخص نمی­شوند. با ترکیب کردن دو مورد زیر شما می­توانید به دندانپزشک خود برای تشخیص این مشکل کمک کنید:

• مواردی که باعث درد می­شود را به ذهن بسپارید، مانند گرما یا سرما، خوردن غذا که شیرین است، یا چسبناک.
  • تلاش کنید که محدوده درد را تعیین کنید.

چرا دندان ترک خورده دردناک است؟ فشار گاز گرفتن باعث می­شود که شکاف در دندان باز شود، که می­تواند باعث درد شود. اگر کوچکتری چیزی باشد که دیده شود، شکستگی باز شده و پالپ داخل دندان را تحریک می­کند. بافت پالپ شامل بافتهای نرم شامل اعصاب دندان و رگ­های خونی است. اگر این ترک باعث تحریک پالپ دندان شود، دندان ممکن است به سرما و گرمای خارجی حساس شود. پالپ همچنین می­تواند آسیب ببیند یا حتی بیمار شود. اگر این مورد رخ دهد، اندونتیک (درمان ریشه دندان) برای درمان دندان لازم است. درمان دندان ترک خورده بستگی به اندازه و محل شکاف و نشانه­های دیده شده توسط شما دارد. دندانپزشک شما تصمیم خواهد گرفت که چه درمانی بهتر است. این امکان وجود دارد که دندانپزشک به شما هیچ درمانی توصیه­ای نکند، چرا که ترک کوچک شایع است و معمولا مشکلی ایجاد نمی­کند. اگر شما در حال تجربه درد موضعی هستید، بهتر است از خوردن در آن طرف دهان خود اجتناب کرده و با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

اگر دندانپزشک شما توصیه درمان داشته باشد، می­تواند شامل:

• تعمیر دندان با مواد پر کردن.
  • قرار دادن یک تاج برای محافظت از دندان از آسیب بیشتر.
  • درمان ریشه (ریشه) اگر خمیر درگیر است.
  • استخراج دندان اگر آن را به شدت ترک خورده و نمی­توان نجات داد.

شاید مهمتر از همه، معاینات منظم دندانپزشکی فعال برای تشخیص و درمان مشکلات در مراحل اولیه است. یک دندان ترک خورده می­تواند بعدا به یک مشکل بزرگ تبدیل شود اگر بدون درمان رها شود. اگر شما فکر می­کنید که دندان ترک خورده دارید، دندانپزشک خود را ملاقات کنید.

تلگرام

تلگرام-کلینیک-پاستور