دندان پزشکی زیبایی اهواز | دندان پزشکی در اهواز | ایمپلنت اهواز | کاشت ایمپلنت

saeideh_baghery@yahoo.com 986133920780-82+ امروز : ۰۹۳۱: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت : ۲۱:۰۹:۰۲

داشتن لبخندی زیبا با دندانهای سفید و بهم پیوسته

ارسال شده در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۷ بدون نظر

کلینیک تخصصی دندانپزشکی پاستور

چه عواملی بر رنگ دندان های ما تأثیر گذارند؟

بعضی افراد به طور مادرزادی دندان هایشان از سایرین زردتر است، اما در بعضی افراد باافزایش سن، دندان ها بتدریج زرد می شود. رنگ طبیعی دندان ها با عوامل دیگری نیز تغییر پیدا می کند. لکه های سطح دندان ( لکه های بیرونی) و بی رنگ شدن دندان ها به دلایل زیر اتفاق می افتند:

-مصرف تنباکو

-نوشیدن چای، قهوه، شراب قرمز

-خوردن زیاد غذاهای حاوی رنگدانه مثل گیلاس و شاه توت

-جرم گرفتن دندان به علت سخت شدن پلاک های روی دندان

-لکه های داخلی( لکه های درونی) به دلایل زیر ایجاد می شوند:

مصرف آنتی بیوتیک ها در زمان ایجاد و شکل گیری دندان ها

زرد یا کدر شدن دندان ها با افزایش سن

آسیب عصب دندان که منجر به زرد یا خاکستری یا سیاه شدن دندان ها می گردد

مصرف زیادفلوراید به صورت خوراکی در زمانی که دندان ها در حال تشکیل هستند (از زمان تولد تا ۱۶ سالگی)، باعث لکه لکه به نظر رسیدن دندان ها می شود.

 

راه های سفید کردن دندان ها کدامند؟

شستشوی دندان ها توسط دندان پزشک یا متخصص بهداشت، دراز بین بردن بیشتر لکه های بیرونی که بدلیل مصرف غذاهای خاص و تنباکو ایجاد شده اند مؤثر است. استفاده از خمیردندان های سفیدکننده نیز باعث از بین بردن لکه های سطحی دندان می شود. اگر لکه ها برای مدت طولانی باقی مانده باشند نیاز به از بین بردن لکه ها به طور تخصصی تری است.

برای درمان لکه های درونی ازروش های سفیدکردن (بلیچ)، یا روکش کردن استفاده می شود. با اینکه همه ی این روشها مطمئن و مؤثر هستند، با توجه به انتظاراتی که فرد دارد و نیز با در نظر گرفتن شرایط دندان های او، دندانپزشک یکی از این روشها را توصیه می کند. بدین معنی که دندانپزشک با لحاظ موارد زیر، روش مناسب را به فرد پیشنهاد می دهد:

-شدت و نوع لکه

-اینکه چه میزان از ظاهروساختمان دندان باقی مانده است (آیا دندان زیاد پر شده است؟ و آیا نیازی به تغییر دادن شکل دندان ها هست؟

 

سفید کردن دندان ها چگونه انجام می شود؟

سفید کردن دندان ها هم می تواند در خانه و هم مطب دندان پزشکی انجام پذیرد. هر دو متد باعث اکسیده شدن لکه های دندان می شوند. البته ممکن است دندان ها درطول فرایند سفیدکردن حساس شوند.

 

سفید کردن دندان ها در خانه

امروزه این روش طرفداران زیادی پیدا کرده است. دندان پزشک به شما ژل سفید کننده می دهد که باید شبها و یا روزها به مدت دو ساعت و به مدت دو هفته روی دندان های شما باقی بماند. بسیاری از کیت های سفید کننده  شامل آنتی اکسیدهای۱۰ تا ۱۵ درصد می باشند. تحت نظر دندان پزشک عمل سفید کردن دندان ها در خانه می تواند بخوبی انجام پذیرد.

 

سفیدکردن دندان ها در مطب دندان پزشکی

درمانی که کمتر متداول و گران تر می باشد. درمان نیم ساعت تا یک ساعت در هر ویزیت طول می کشد و نیاز به مداجعات متعدد است. برای محافظت از دهان از ماده ای ژل مانند بر روی لثه ها  استفاده می شود و ممکن است از پوشش یا حفاظی برای دندان ها استفاده شود. سپس از ماده ی اکسیده کننده (سفید کننده) روی دندان ها استفاده می شود. گاهی اوقات، از نور مخصوصی برای افزایش کارایی ماده ی سفیدکننده به مدت ۵ دقیقه برای درمان لکه های داخلی استفاده می شود.

 

آیا ممکن است دندان هایی که به تازگی سفید شده اند باز هم لکه بگیرند؟

هر دندانی که به روشهایی که ذکر شد سفید شود، ممکن است مجداداٌ لک شود. برای اجتناب از این امر از استعمال سیگار، مصرف چای ، قهوه، شراب قرمز و خوراکی های حاوی رنگدانه های زیاد بپرهیزید. همچنین دندان هایتان  را روزی دوبار با خمیردندان سفیدکننده مسواک بزنید.

 

روکش ها چگونه عمل می کنند؟

در روکش از کامپوزیت رزین یا کامپوزیت چینی برای پوشاندن لکه های دندان یا ترک دندان یا بدشکلی دندان استفاده می شود. دو تکنیک برای روکش کردن دندان ها وجود دارد:

 

استفاده از کامپوزیت

در این روش ابتدا جلوی دندان کمی تراشیده می شود تا اتصال روکش باعث ضخیم شدن دندان نشود. سپس شیارهای بسیارکوچک در سطح دندان ایجاد می شود و آنگاه با ماده ای اسیدی  ملایم پرمی شوند. بعد از یک کامپوزیت رزینی که متناسب با رنگ  دندان ها باشد استفاده شده و شکل داده می شود. و در آخر با استفاده از نور مخصوص جلا داده می شود.

استفاده ازروکش

در این روش، روکش متناسب با رنگ و شکل دندان های فرد شاخته می شود. روکش های چینیمعمولاٌ مقاوم تر هستند در حالیکه روکش های کامپوزیت ارزانتر هستند. برای ساختن روکش های چینی، دندان پزشک از دندان فرد قالبی تهیه کرده و آن را برای ساخت روکش به لابراتوارمی فرستد. معمولاٌ بعد از اینکه قسمت جلویی دندان نازکتر شد اینکار انجام می گیرد. در هر دو روش، دندان را برای روکش با ملایمت می تراشند و بعد از آن روکش دندان انجام می گیرد. با اینکه روکش های چینی گرانتر هستند اما رنگشان با رنگ دندان ها هماهنگ تر است و معمولاٌ ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارند.

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی پاستور

تلگرام

تلگرام-کلینیک-پاستور

وام

شرایط-اعطای-وام-کلینیک-پاستور

اطلاعات تماس

تلفن:
33920780-82 061
33920764
33920729
33920728

ایمیل:
info@pasteurclinic.com

اینستاگرام

آدرس:
اهواز، کیانپارس، خیابان 4 شرقی، مجتمع پاستور، طبقه اول و دوم

آخرین نوشته ها

  • 1
  • 63
  • 37
  • 1,131
  • 2,735
  • 585,835
  • 88