دندان پزشکی زیبایی اهواز | دندان پزشکی در اهواز | ایمپلنت اهواز | کاشت ایمپلنت

saeideh_baghery@yahoo.com 986133920780-82+ امروز : ۰۲۱۰: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت : ۱۴:۰۸:۳۱

ونیر دندان چه مشکلاتی را میتواند حل کند؟

ارسال شده در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۴ بدون نظر

ونیر چیست؟
ونیرهای دندانی (که گاهی اوقات به آنها ونیر پورسلین یا لامینیت پورسلین گفته میشود) پوسته نازک از مواد همرنگ دندان است که برای پوشاندن سطح جلویی دندانهای شما طراحی شده است تا ظاهر لبخند شما را زیباتر کند. این پوسته به جلوی دندان چسبانده میشود تا رنگ، اندازه، شکل یا طول آن را متناسب با خواسته شما تغییر دهد.

ونیرهای دندانی را میتوان از پورسلین و یا از مواد کامپوزیت رزین ساخت. ونیرهای پورسلین بهتر از ونیرهای رزینی مقاوم به لکه هستند و بهتر خصوصیات انعکاس نوری دندان طبیعی را تقلید میکنند و شبیه به آن میشوند. ونیرهای رزین باریکتر هستند و برای جایگذاری آنها به برداشتن مقدار کمتری از سطح دندان نیاز است. برای انتخاب بهترین گزینه باید با دندانپزشک خود صحبت کنید.

ونیرها چه مشکلاتی را پوشش میدهند؟

ونیرها معمولا برای ترمیم موارد زیر استفاده میشوند:

– دندانهایی که تغییر رنگ یافته اند (خواه به علت درمان ریشه (روت کانال)، خواه ناشی از تتراسایکلین یا داروهای دیگر، فلوراید زیادی یا عوامل دیگر) یا وجود پر شدگی زیاد رزین که باعث تغییر رنگ دندان شده اند
– دندانهایی که ساییده شده اند
– دندانهایی که لب پر شده یا شکستگی دارند
– دندانهایی که مرتب نیستند، هم سطح نیستند یا شکل نامنظم دارند (مثلا برجستگی یا فرورفتگی دارند)
– دندانهایی که بینشان فاصله وجود دارد (برای بستن فاصله بین آنها)

برای جایگذاری ونیر، چه عملی انجام میشود؟

معمولا دریافت ونیر نیاز به سه جلسه مراجعه به دندانپزشک دارد. جلسه اول برای مشاوره و دو جلسه بعد برای ساخت و جایگذاری ونیر/ یک دندان یا چند دندان را میتوان همزان ونیر گذاشت.

برنامه ریزی برای تشخیص و درمان: این اولین قدم درمان است که شما در آن مشارکت فعال دارید. به دندانپزشک توضیح میدهید چه نتیجه ای از درمانتان میخواهید داشته باشید. در این جلسه دندانپزشک دندانهای شما را بررسی میکند تا مطمئن شود ونیر برای شما مناسب است و سپس در مورد روش و برخی از محدودیتهای آن با شما صحبت میکند. دندانپزشک ممکن است تصویر پرتوی ایکس از دهان شما بگیرد و احتمالا قالبی از دهان و دندانهای شما تهیه کند.

آماده سازی دندان: برای آماده کردن دندان برای ونیر، دندانپزشک حدود نیم میلی متر از مینای سطح دندان را بر میدارد که این مقدار تقریبا برابر با ضخامت ونیری است که قرار است به سطح دندان اضافه شود. پیش از تراش دادن مینا، شما و دندانپزشک تصمیم میگیرید به بی حسی موضعی در ناحیه عمل نیاز دارید یا خیر. سپس دندانپزشک مدل یا قالبی از دندانهای شما تهیه میکند. این مدل به آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده میشود و در آنجا ونیر مخصوص شما ساخته میشود. معمولا یک تا دو هفته طول میکشد تا دندانپزشک ونیر را از آزمایشگاه تحویل بگیرد. برای دندانهای خیلی بد نما، ممکن است موقتا از ونیرهای موقتی استفاده شود که در این صورت هزینه دیگری باید بپردازید.

چسباندن ونیر: پیش از این که ونیر دائمی به دندان شما سیمان (چسبانده) شود، دندانپزشک شما موقتا آن را در دهانتان میگذارد تا رنگ و اندازه آن را بررسی کند. دندانپزشک در صورت نیاز به طور مکرر ونیر را برمیدارد و تراش میدهد تا زمانی که به اندازه و شکل متناسب برای دندانهای شما در بیاید. رنگ ونیر را میتوان با سایه سیمان (سمنت) مورد استفاده منطبق کرد. سپس برای آماده کردن دندان برای دریافت ونیر، دندانها تمیز و پولیش و سپس خراشیده میشوند تا سطح دندان زبر شود و فرایند چسبیدن ونیر به دندان به خوبی انجام شده و کاملا محکم شود. یک سیمان مخصوص به ونیر مالیده میشود و سپس ونیر روی سطح دندان قرار میگیرد. همین که ونیر در جایگاه درست قرار گرفت، دندانپزشک نور مخصوصی (لایت کیور) را به ونیر میتاباند که این نور مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال میکند و باعث میشود سیمان به سرعت سخت شود. مرحله نهایی شامل حذف سیمانهای اضافه، ارزیابی بایت شما و تنظیمات نهایی در ونیر (در صورت لزوم) می باشد.

دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد چند هفته بعد به او مراجعه کنید تا بررسی کند لثه هایتان چگونه به ونیر واکنش نشان داده اند و دوباره جایگاه ونیر را بررسی نماید.

تلگرام

تلگرام-کلینیک-پاستور

وام

شرایط-اعطای-وام-کلینیک-پاستور

اطلاعات تماس

تلفن:
33920780-82 061
33920764
33920729
33920728

ایمیل:
info@pasteurclinic.com

اینستاگرام

آدرس:
اهواز، کیانپارس، خیابان 4 شرقی، مجتمع پاستور، طبقه اول و دوم

آخرین نوشته ها

  • 1
  • 79
  • 89
  • 1,839
  • 3,868
  • 587,871
  • 88