دندان پزشکی زیبایی اهواز | دندان پزشکی در اهواز | ایمپلنت اهواز | کاشت ایمپلنت

saeideh_baghery@yahoo.com 986133920780-82+ امروز : ۰۱۱۰: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت : ۱۳:۴۷:۵۹

چگونه می تونید از بهداشت دهان و دندان کودکتان مراقبت کنید؟

ارسال شده در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۴ بدون نظر

چه زمانی باید مسواک زدن دندان های کودکتان را شروع کنید؟ به محض اینکه دندان ها ظاهر می شوند؟

حتی قبل از اینکه دندان های کودک شما شروع به رشد کند، با یک دستمال مرطوب نرم باید دهان وی را تمیز کنید. پوسیدگی دندان، با اینکه با مراقبت های خوب قابل پیشگیری است، یکی از رایج ترین بیماری های دهان و دندانی است که کودکان و نوجوانان بین سنین ۶ تا ۱۹ ساله به آن مبتلا هستند. آمار نشان داده است ۶۰% کودکان پوسیدگی دندان دارند.

در زیر با نحوه درست مراقبت از دندان های کودکانتان آشنا خواهیم شد:

  1. یک سالگی کودکتان باید اولین ملاقات وی با دندان پزشک باشد. مراقبت های اولیه درست در بلند مدت، سلامتی دهان و دندان کودکتان را تضمین کرده و برای شما نیز مقرون به صرفه خواهد بود.
  2. مراقبت از سلامت و بهداشت دهان کودکتان اهمیت بالایی دارد. حتی قبل از اینکه دندان های کودک شما رشد کند، باید با مسواک نرم و یا دستمال مرطوب نرم لثه های وی را تمیز کنید. حتی زمانی که یکی از دندان های او شروع به رشد کرد،دو بار در روز باید با مسواک مخصوص کودک و خمیر دندان حاوی فلوراید، دندان های وی را تمیز کرد. استفاده از نخ دندان را زمانی که دندان های وی کنار هم رشد کرد باید شروع کنید. درباره نحوه درست مسواک زدن و استفاده از نخ دندان باید با دندان پزشکتان مشورت کنید. قبل ازاینکه کودکتان بخوابد، دندان های وی را مسواک بزنید. او تا صبح روز بعد نباید هیچ خوردنی یا نوشیدنی به جز آب مصرف کند.
  3. برای زمان استفاده از دهان شویه ها حتما با دندان پزشکتان مشورت کنید. بیشتر دندان پزشکان پیشنهاد می کنند دهان شویه ها زمانی که کودک توانایی خالی کردن دهان از آن ها را دارد استفاده شوند.
  4. مایعات حاوی شکرشاملشیروآبمیوهاگربالافاصلهتمیزنشوند،موجب پوسیدگی دندان ها می شوند. اگر کودکتان عادت دارد با بطری شیر بخوابد، این عادت را به بطری آب تغییر دهید.
  5. بیشتر والدین فکر می کنند آب میوه نوشیدنی سالم و مغذی برای کودکانشان می باشد، در حالی که این نوشیدنی ها هم باعث چاقی کودکان می شود و هم موجب پوسیدگی دندان ها ی آنها.
  6. استفاده از شیشه شیر نباید به صورت مکرر باشد. حتی در صورت استفاده مداوم ازآن، نباید نوشیدنی های حاوی شکر در آن ها باشد. زیرا این نوع نوشیدنی ها باعث پوسیدگی دندان های جلویی می شود.
  7. استفاده از پستانک تا سن ۲ سالگی پیشنهاد می شود ولی بعد ازاین سن عادت سالمی برای کودکان نخواهد بود. اگر کودکتان این عادت را تا ۳ سالگی ترک نکرد، حتما با دندان پزشکتان مشورت کنید.
  8. بسیاری از دارو هایی که برای کودکان استفاده می شوند حاوی شکر بوده و در صورت عدم مراقبت کافی می توانند موجب پوسیدگی دندان ها شوند. کودکانی که به خاطر بیماری های قلبی و یا آسم باید به صورت مکرر دارو مصرف کنند ، بیشتر در معرض پوسیدگی دندان هستند. در صورت استفاده از این داروها، حتما درباره نحوه درست مراقبت ازبهداشت دهان و دندان با دندان پزشک مشورت کنید. امکان دارد برای مراقبت از دندان ها ی کودکتان مجبورباشید روزانه ۴ مرتبه مسواک بزنید.

در مقابل مقاومت کودکانتان صبور باشید. آنها باید بدانند گزینه ی دیگر ندارند و مخالفت هایشان بی فایده است. کودکان شما تا سن ۶ سالگی قادر نخواهند بود به تنهایی مسواک بزنند ولی از ۳-۴ سالگی می توانند با کمک شما این کار را انجام دهند. آنها باید با نحوه انجام درست کار آشنا شوند. زمانی که کودکی بتواند بند کفش خود را به درستی ببندد، می تواند مسواک نیز بزند ولی کودک شما تا ۱۰ سالگی قادربهاستفاده درست از نخ دندان نخواهد بود. سعی کنید تا زمانی که کودکتان خسته نشده است، دندان هایش را مسواک بزنید.

کمک گرفتن از کودکتان آنها را با نحوه درست مسواک زدن آشنا کرده و تشویقشان می کند با لذت اینکار را انجام دهند.

dca-blog_childrens-dental-month-habock

تلگرام

تلگرام-کلینیک-پاستور

وام

شرایط-اعطای-وام-کلینیک-پاستور

اطلاعات تماس

تلفن:
33920780-82 061
33920764
33920729
33920728

ایمیل:
info@pasteurclinic.com

اینستاگرام

آدرس:
اهواز، کیانپارس، خیابان 4 شرقی، مجتمع پاستور، طبقه اول و دوم

آخرین نوشته ها

  • 1
  • 78
  • 89
  • 1,838
  • 3,867
  • 587,870
  • 88